Chia mrkvové karbonátky bez lepku

Chia mrkvové karbonátky bez lepku

sója vajcia sezam ovos psenica orechy mlieko makkyse kukurica arasidy

Chia mrkvové karbonátky bez lepku neobsahujú alergény lepku, sóje, vajec, laktózy, kukurice, orechov …   heart Vďaka použitým chia semienkám s kombináciou s kvapalinou vo forme vody nebudete potrebovať na spojenie surovín ani jedno vajíčko. Jedinečnosť chia mrkvových karbonátok bez lepku spočíva v konzumácií sú skvelé teplé aj studené kiss  

Na prípravu chia mrkvových karbonátok bez lepku som siahla po dvoch prirodzene bezlepkových jednodruhových múkach. Sú nimi hladká biela ryžová múka a hladká kinoa ( quinoa ) múka good  Bielu ryžovú múku môžete nahradiť celozrnnou ryžovou múkou. Viac o ryžovej múke viď odkaz Ryžová múka. Kinoa ( quinoa ) múku za napríklad chia múku.

Hlavnou zložkou v chia mrkvovoých karbonátkach bez lepku je nastrúhaná surová mrkva. Mrkva dodá karbonátkam jemne nasládlu chuť a spolu s kurkumou oranžové sfarbenie  wink

Spojivom všetkých surovín v chia mrkvových karbonátkach bez lepku sú chia semienka. Vďaka ich úžasnej schopnosti spolu s kvapalinou vytvoriť gélovú textúru sú karbonátky dostatočne pevné a nedrobia sa victory  Viac o náhradách vajíčok a využitie chia semienok viď odkaz Náhrada vajíčok v kuchyni

Pre lepšiu chuť a zároveň stráviteľnosť som do chia mrkvových karbonátok bez lepku zakombinovala pohánkové vločky. Sladká chuť mrkvy a mierne horkastá špecifická chuť pohánky Vám v ústach pošteklia Vaše chuťové poháriky. Naviac, pohánka je ľahko stráviteľná a bohatá na železo heart  Viac o pohánke viď odkaz Pohánková múka

Tukovou zložkou v chia mrkvových karbonátkach bez lepku je olivový olej. Zameniť ho môžete za akýkoľvek iný Vami obľúbený olej  yes

Chia mrkvové karbonátky bez lepku sa dajú pripraviť dvoma spôsobmi a to ako v rúre tak aj na panvici s použitím malého množstva olivového oleja  wink


⇒ porcie: 10 karbonátok   doba prípravy: 10 minút + 15 minút postátie cesta + 20 minút pečenie   náročnosť: jednoduchá ⇐

Chia mrkvové karbonátky bez lepku


Ingrediencie

Postup

  1. Surovú mrkvu nastrúhame na hrubšom strúhadle.
  2. Do nastrúhanej mrkvy primiešame všetky ostatné ingrediencie na prípravu chia mrkvových karbonátok bez lepku.
  3. Zmes necháme postáť 15 minút pri izbovej teplote bez zakrytia. 
  4. Po 15 minútach v rukách tvarujeme karbonátky ktoré ukladáme na plech vystretý papierom na pečenie.
  5. Chia mrkvové karbonátky bez lepku pečieme pri teplote 180°C 10 minút z každej strany.
  6. Upečené chia mrkvové karbonátky bez lepku môžeme ihneď konzumovať alebo po vychladnutí zamraziť.

Tip: Chia mrkvové karbonátky bez lepku sú výborné v kombinácií s domácou cuketovou horčicou, s dipmi na báze horčičných semien ale aj so zeleninovým šalátom.

Chia mrkvové karbonátky bez lepku

Chia mrkvové karbonátky bez lepku

Počet zobrazení 740
 

Zanechať komentár